12/16/2012

35. How to make Sushi


Tegnap ígértem, hogy leírom a receptet. 
Ajánlom mindenkinek, nagyon finom lett.



Amikre szükséged van :  Tengeri alga ( Nori)
                                    Sushi rizs 
                                    Wasabi
                                    Szójaszósz ( shoyu)
                                   Lapos, kerek fakanál(Samodzsi)  

Ezek a legfontosabbak. A pálcika már nem tudom honnan van, de egyébként mindent megtalálsz a nagy boltokban. Én az Auchan-ban vettem őket.



Mosd meg rizst, majd állandó kevergetés mellett forrald 15 percig és hagyd kihűlni újabb 15 percig.



Eközben tegyél kb. fél csésze almaecetet egy edénybe és keverj hozzá 2 teáskanál cukrot és egy teáskanál sót. Forrald fel majd keverd össze a forró rizzsel.


Ezenkívül szükséged lesz még egy bambuszgyékényre ( makiszu) is a sushi feltekeréséhez.


Vegyél ki egy nori lapot és hosszában vágd félbe. Mindkét félből egy-egy tekercs készíthető.


Használhatsz hozzá lazacot, tintahalat vagy akár tonhalat is. Én lazaccal csináltam. A halat vágd fel kb. 1,5 cm vastagságú csikokra.




Ezután tegyél egy fél norilapot a fényes oldalával lefelé a bambuszgyékényre. A nedves fakanállal egyenletesen terítsd szét a rizst. A fakanalat időnként mártsd vízbe, hogy ne tapadjon rá a rizs.


Nedves kézzel csinálj egy árkot a rizsbe és fektesd bele a halat. Ezen kívűl tehetsz még bele amit csak akarsz     például avokádót vagy uborkát.


Csavard fel a bambuszgyékény segítségével és tegyél rá alufóliát.
Fontos, hogy ne rakj bele túl sok rizst vagy túl sok halat mert akkor úgy jársz mint én, tehát szétnyílik a tekercs. Ha kész vagy tedd be egy fél órára a hűtőbe.


Vágd a tekercset félbe, majd a feleket 3-3 egyforma darabra és KÉSZ! 
Fogyaszd szójaszósszal és wasabival vagy zöldségekkel.
Jó étvágyat!





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...